Veelgestelde vragen

faq

Hoe kan ik het velletje makkelijk van de worst verwijderen?

Om het velletje van de droge worst te halen, kun je de worst het beste eerst een tijdje onder de (lauwe) kraan houden, zodat het velletje week wordt en minder gauw scheurt. Maak daarna een inkeping met een mesje, en het velletje is eenvoudig te verwijderen.

Waar koop ik de worsten van huls?

Ons brede assortiment van droge worst is landelijk verkrijgbaar bij de meeste supermarkten. Per regio en per supermarkt kan het assortiment wel verschillen.

Daarnaast is onze worst bij de meeste supermarkten ook online verkrijgen.

Nog vragen over de verkrijgbaarheid van een bepaald product? Stuur dan een mail naar: consumentenservice@huls.nl

Daarnaast is onze worst bij de meeste supermarkten ook online te verkrijgen. Kijk bij Onze worsten voor de online verkrijgbaarheid. 

Mag je droge worst eten tijdens de zwangerschap?

Het wordt afgeraden om droge worst te eten gedurende de zwangerschap tenzij de droge worst is gegaard. Gegaard wil zeggen dat de droge worst een verhittingsstap heeft ondergaan waarbij een kerntemperatuur van 70°C of hoger is bereikt. Dit zijn onze producten niet.

Voor meer informatie over wat u wel en niet kunt eten gedurende de zwangerschap verwijzen we u door naar Het Voedingscentrum.

Hoe bewaar ik mijn droge worst?

Dit is afhankelijk van de manier hoe je de worst het liefst eet. Liever niet te hard? Laat dan de worst in de verpakking, tot ongeveer een half uur voor serveren.

Liever wat harder? Haal de worst dan na aanschaf uit de verpakking en hang ’m op een droge plaats op kamertemperatuur, bijvoorbeeld een voorraadkast. De worst verliest dan extra vocht en kan daardoor nog verder drogen.

Hoe kom ik aan zo’n Huls worstsnijmesje?

Het is mogelijk een Huls worstsnijmesje bij ons aan te vragen. Stuur twee streepjescodes van Huls-producten naar ons op via de post in een voldoende gefrankeerde envelop, dan ontvang je één mesje thuis.

Het adres hiervoor is:
Huls Consumentenservice
Vledderkamp 78
9541 BD Vlagtwedde

Wij hanteren een maximum van 4 streepjescodes voor 2 mesjes per huishouden per jaar. Vergeet niet aan te geven naar welk adres we het mesje moeten sturen! Bij onvoldoende frankering kunnen wij geen mesje retour sturen.